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Messaggio Da Ospite Gio Feb 03, 2011 11:31 am

Finalmente un raggio di sole...

Il contatto inglese, indicatomi da un mio carissimo amico (esaminatore RYA), mi ha telefonato dicendomi che POSSO registrare il Vieux Malin in Inghilterra !!!

Mi sta mandando tutta la procedura, e si occuperà la sua agenzia di fare tutto.

GOD SAVE THE QUEEN ! baci dolce navigar

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Messaggio Da sergio yuk Gio Feb 03, 2011 11:35 am

ma in Inghilterra non sei in Comunità Europea e comunque il problema dell'RTF rimane
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Messaggio Da Ospite Gio Feb 03, 2011 11:36 am

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Messaggio Da Ospite Gio Feb 03, 2011 11:36 am

sergio yuk ha scritto:ma in Inghilterra non sei in Comunità Europea e comunque il problema dell'RTF rimane

UK è comunità europea...scherzi ???
Inoltre, mi fanno l'RTF britannico Very Happy Very Happy Very Happy

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Messaggio Da Ospite Gio Feb 03, 2011 11:40 am

A proposito, chi di voi ALPISTI ha un certificato di costruzione del cantiere Alpa?

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Messaggio Da sergio yuk Gio Feb 03, 2011 11:49 am

io ho i piani originali velici se ti interessano compreso con modifica della delfiniera e impianti elettrici
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Messaggio Da Roberto Benfenati Gio Feb 03, 2011 11:56 am

infatti mi risultava che per avere la red ensign l'unica difficoltà fosse il dimostrare o il dichiarare di essere almeno per un certo tempo dell'anno in UK. Il che spesso si traduce nel poter avere il proprio nome in una buchetta della posta....
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Messaggio Da Ospite Gio Feb 03, 2011 12:02 pm

Tutto risolto.....il Builder's Certificate non serve...

Per rispondere a Roberto, è vero. Sapevo anche io questo.
Ma il mio contatto mi dà un indirizzo in UK.....insomma, sarò inglese Smile

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Messaggio Da Ospite Gio Feb 03, 2011 12:04 pm

Information on UK registration attached as discussed. Your boat will have to have a tonnage survey done. We can arrange this. The government fee for the premium /fast service is £362 which lasts for 5 years. After that the next 5 year renewal is currently £46. The vessel radio licence fee is £25 – which lasts forever.

We can provide you with a UK address to make the application.

Any questions let me know

Best regards
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A builders certificate will not be required , it will just be necessary to show chain of ownership for the previous 5 years. if you have owned the yacht and had it registered in your name for the last 5 years that is sufficient , if not the previous owners information of ownership and the document transferring it to you will be required , going back 5 years.


GODO

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Messaggio Da Roberto Benfenati Gio Feb 03, 2011 12:09 pm

CptBlood ha scritto:Information on UK registration attached as discussed. Your boat will have to have a tonnage survey done. We can arrange this. The government fee for the premium /fast service is £362 which lasts for 5 years. After that the next 5 year renewal is currently £46. The vessel radio licence fee is £25 – which lasts forever.

We can provide you with a UK address to make the application.

Any questions let me know

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A builders certificate will not be required , it will just be necessary to show chain of ownership for the previous 5 years. if you have owned the yacht and had it registered in your name for the last 5 years that is sufficient , if not the previous owners information of ownership and the document transferring it to you will be required , going back 5 years.


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MOLTA INVIDIA (benevola)
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Messaggio Da Ospite Gio Feb 03, 2011 12:19 pm

Guarda....di questo contatto mi fido. E' un amico comune, e credo siano efficienti.
Quindi, quando e se andrà tutto bene....lo consiglierò

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Messaggio Da bifrak Gio Feb 03, 2011 12:46 pm

e li i controlli rina e altri asseveramenti vari tipo italiani non ci sono?
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Messaggio Da Ospite Gio Feb 03, 2011 1:20 pm

bifrak ha scritto:e li i controlli rina e altri asseveramenti vari tipo italiani non ci sono?

Confermo. Declan è stato molto chiaro su questo punto, e anche io gli ho posto tutti i quesiti che noi conosciamo.

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Messaggio Da sergio yuk Gio Feb 03, 2011 1:23 pm

devo recuperare un vecchio articolo di bolina che parlava di alcuni cambiamenti per la nautica in UK, ora non mi ricordo mi sembra che fossero sulla sicurezza o patente
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Messaggio Da Ospite Gio Feb 03, 2011 1:24 pm

Occhio, che per loro i "leisure boats" , insomma le small boats, non hanno tutti questi obblighi. Ripeto, il mio contatto è stato molto chiaro in questo.

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Messaggio Da Lo Zingaro Gio Feb 03, 2011 2:09 pm

Buono a sapersi.....prima di mettere la bandiera belga volevo quella inglese ma mi mancava l'appoggio......quanto ti costa il tutto????
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Messaggio Da Ospite Gio Feb 03, 2011 2:19 pm

CptBlood ha scritto:Information on UK registration attached as discussed. Your boat will have to have a tonnage survey done. We can arrange this. The government fee for the premium /fast service is £362 which lasts for 5 years. After that the next 5 year renewal is currently £46. The vessel radio licence fee is £25 – which lasts forever.

We can provide you with a UK address to make the application.

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A builders certificate will not be required , it will just be necessary to show chain of ownership for the previous 5 years. if you have owned the yacht and had it registered in your name for the last 5 years that is sufficient , if not the previous owners information of ownership and the document transferring it to you will be required , going back 5 years.


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SI NUN LEGGI I POST PRECEDENTI....... te pozzino

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Messaggio Da Ospite Gio Feb 03, 2011 2:21 pm

Domanda dalla Inglaterra :

Is there a Italian yacht registration certificate...issued by the Italian Ships Registry?

booooh....io ho solo il libretto con la licenza di navigazione.....

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Messaggio Da Lo Zingaro Gio Feb 03, 2011 2:22 pm

CptBlood ha scritto:
CptBlood ha scritto:Information on UK registration attached as discussed. Your boat will have to have a tonnage survey done. We can arrange this. The government fee for the premium /fast service is £362 which lasts for 5 years. After that the next 5 year renewal is currently £46. The vessel radio licence fee is £25 – which lasts forever.

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mi era scappato......capita..... mumblemumble mumblemumble mumblemumble mumblemumble
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Messaggio Da Ospite Lun Feb 07, 2011 4:17 pm

Sto aspettando notizie inerenti ad una strana questione.
Gli inglesi vogliono un "Italian yacht registration certificate...issued by the Italian Ships Registry" ....

Bene, io gli ho spiegato che la registrazione nei registri italiani è certificata nello stesso Libretto di Navigazione della barca, almeno così io sapevo.
Mi ha risposto che si informa.
Nel frattempo, qualcuno di Voi sa dirmi se esiste un altro tipo di certificato inerente alla registrazione dell'imbarcazione nei RID italiani?

Mi sembra di vivere un racconto kafkiano....

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Messaggio Da Lo Zingaro Lun Feb 07, 2011 6:57 pm

Ho chiesto ad un vicino a barca italiano che ha fatto il cambio e a lui non lo chiesero, diede solo radiazione e copia licenza navigazione........
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Messaggio Da Roberto Benfenati Mar Feb 08, 2011 10:11 am

beh il "libretto" con cui ti targavano la barca dovrebbe essere tal certificato, tant'è che la capitaneria quando me l'ha disimmatricolata ha preteso la restituzione dello stesso! (consiglio vivamente di farsi fotocopia) Dopodiché dovrebbero rilasciarti una "radiazione", no?
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Messaggio Da Ospite Mar Feb 08, 2011 10:14 am

Esatto, Roberto.
E' quello che ho riferito agli inglesi....mò vediamo...

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Messaggio Da Ospite Mar Feb 08, 2011 12:23 pm

Questo il carteggio, ad oggi, con l'agenzia inglese....

Chris Stewart
a me

Hello

In order to proceed I will need the following:-


· Current details of the yacht including its current registration status

· Choice of name for UK registration

· Exact contact details and location of the yacht so I can organise the tonnage survey

· Full name and address of the person to whom the vessel is to be registered.

Once I have that information I can prepare the necessary papers to send to you for signing.

Tks

Chris

Mauro Benjamin Mistretta
a Chris

mostra dettagli 3 feb (5 giorni fa)

Hi Chris,

please find enclosed all details as per a previous attempt with the Dutch registry.

Chris Stewart
a me


Thanks.

I will need a copy of the current Italian registration certificate.


Ultimately I will also need for the Italian registration to be cancelled for a closed transcript/deletion certificate to be issued.

Chris Stewart
a me

mostra dettagli 3 feb (5 giorni fa)


Is there a Italian yacht registration certificate...issued by the Italian Ships Registry?


Mauro Benjamin Mistretta
a Chris

mostra dettagli 3 feb (5 giorni fa)

The Nav Licence is the only document we have about the registration.
You can see inside the reg number of the vessel (SB 454 D).

Chris Stewart
a me

mostra dettagli 3 feb (5 giorni fa)


OK I will have to investigate this matter further to get more information on the current registration of the yacht, as we need to be able to prove “title” to the British Registry before we can register it there.



I will revert in the next few days.


Mauro Benjamin Mistretta
a Chris

mostra dettagli 3 feb (5 giorni fa)

Roger that.
Have a nice week- end !


Mauro Benjamin Mistretta
a Chris

mostra dettagli 12:13 (1 ora fa)

Dear Chris,

I understand that there is maybe some difficulty in sorting these matters out, even if I am sure that the ONLY registration document we have in Italy is in fact the Navigation Licence, which I have scanned for you.

Anyway, is there a chance that I could get a UK Radio Licence ?

If the answer is yes, then I will be in position to apply for dutch registration of the boat.
Many thanks in advance,
Ben


Chris Stewart
a me

mostra dettagli 12:45 (35 minuti fa)


Hello



I am still trying to work out the position with regard to the Italian yacht registry. If the yacht is not currently registered anywhere and you only have limited title documentation then it will be difficult if not impossible to register the yacht in the UK.



In terms of a Radio Licence this is only for yachts that are UK/IOM registered.


Mauro Benjamin Mistretta
a Chris

mostra dettagli 12:47 (34 minuti fa)

Chris,

the yacht IS currently registered in the italian registry, as stated in the navigation licence.....simply as that.
There is NO other type of document


Chris Stewart
a me

mostra dettagli 12:47 (33 minuti fa)


Ok well I need to get a transcript of that registration to confirm ownership and then advise on the documentation needed...I am trying to find a firm locally in Italy that can assist me.


Mauro Benjamin Mistretta
a Chris

mostra dettagli 12:50 (31 minuti fa)

I appreciate your help, Chris.
But, just a question: the ownership of the vessel is stated by the Notary Act that I 've sent you, act that was made in october 2002.
That is not sufficient?

Chris Stewart
a me

mostra dettagli 12:53 (28 minuti fa)


No, the MCA in the UK will require a more up to date document than that...things could have changed since 2002.



The process that needs to be followed in the absence of a full chain of title documents is as follows:-



· Establish the details of the current owner of the yacht on the current registry

· If that owner is not the person making the application in the UK then we need to prepare a Bill of Sale

· If that owner is the same, then we can make the application direct to the MCA in the UK

· The current registration in Italy must then be officially closed and a “closed transcript” issued to formally prove this


Mauro Benjamin Mistretta
a Chris

mostra dettagli 12:58 (23 minuti fa)

Declan told me that the full chain should go 5 years backwards, so being 2002 the first year of my ownership, he told me, there is no problem. Ok, I understand that this procedure is far more difficult than expected. And, honestly, I'm afraid I don't understand the whole thing....

1) Italian registration and ownership is written in the Navigation Licence;
2) Ownership also stated in the Notary act in year 2002.

I thought that was sufficient to make evidence of the vessel's status....I was wrong (despite it is true in other countries).
Don't really know what to do. Should you have any news, please let me know.
Thanks,
best regards
Ben


Chris Stewart
a me, Declan

mostra dettagli 13:15 (6 minuti fa)


The British Registry is a full title Registry, which means that you have to prove the ownership provenance of the yacht. This is typically done by showing a full chain of title for the yacht (from Builder’s Certificate through to final bill of sale/sales document) to you.

If this title evidence is not available, then it is possible to revert to the last place of registration and take the chain of title from there (on the basis that the UK Registry agrees to this). We can then take the title evidence forward from that point. That is why I need to establish independently who the current owner is. A document from 2002 would not be accepted.



Mi vien da pensare che lo spirito del Vieux Malin voglia rimanere italiano.....



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Messaggio Da bifrak Mar Feb 08, 2011 12:25 pm

che gli inglesi siano nu poco strunzi lo sapevamo!
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